Vjerujem da ste mnogo puta čuli ili možda izrekli rečenicu „bolje da ne kažem što mislim jer od toga nema koristi“ – pitanje je koja je korist od nedavanja povratne informacije i za koga?

Dati povratnu informaciju ili kako često kažemo “Feedback” za većinu ljudi nije jednostavno. Uputiti feedback kolegi, suradniku ili zaposleniku zahtjeva spremnost i vještinu davanja povratne informacije na način da bude prihvaćena, razmotrena i uvažena.

Ako ste zaposlenik i suzdržavate se dati povratnu informaciju jer znate da nadređeni neće dobro reagirati radite sebi više štete nego koristi jer vjerojatno postajete nervozni, ljuti ili demotivirani.
Pokušavate li pak šutnjom sačuvati odnos- dugoročno teško da ćete uspjeti bez obzira radi li se o kolegi, suradniku, nadređenom, prijatelju, partneru.

Radite li na mjestu voditelja, šefa, menadžera poznato vam je da kroz feedback dajete zaposleniku informacije koje mu pomažu da posao radi kvalitetnije. Kvalitetan feedback značajno utječe na motivaciju zaposlenika. Dobit za obje strane i spremnost na suradnju rezultat su i kvalitetno komunicirane povratne informacije.

Dajete li feedback na način koji nije adekvatan dolazi do otpora, konflikta ili primjene pozicije moći -“ Biti će kako ja kažem “-bilo vas ili suprotne strane.

Dobro je znati da:
Feedback može biti temeljen na osobnom mišljenju – ovakav feedback često nailazi na otpor pogotovo kada je riječ o negativnim informacijama. Ako vam je netko rekao: “Tvoj pristup poslu nije zadovoljavajući” ova informacija vjerojatno će naići kod vas na otpor. Želite znati koja ponašanja u kojim situacijama nisu polučila koje željene rezultate… Povratna informacija treba sadržavati što je moguće više specifičnih informacija.

Feedback može biti temeljen na standardima i procedurama bilo u pisanoj formi ili unaprijed dogovorenim. Praksa pokazuje da je povratnu informaciju temeljenu na dogovorenim standardima jednostavnije prenijeti i prihvatiti.

Pitanje koje je dobro postaviti sebi : Što želim postići davanjem povratne informacije ?
Vodite računa o načinu kako dajete informaciju, gdje i kada je upućujete.

Znanja iz područja verbalne i neverbalne komunikacije dobrodošla su ako želite komunicirati da osoba zaista čuje što joj govorite, prihvati i načini promjenu u razmišljanju i ponašanju.
Želite li unaprijediti odnose poslovne i osobne te postizati bolje rezultate – naučite kako dati povratnu informaciju.

Radinica: izvrsnost u poslovanju-naučite i kako dati feedback:

http://www.metanoia.hr/radionice/izvrsnost-u-prodaji/